НУШ освітнє середовище

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 283 від 23 березня 2018 року

Про затвердження Методичних
рекомендацій щодо організації освітнього
простору Нової української школи

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630, та з метою організації сучасного освітнього простору Нової української школи НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи, що додаються.

2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.) довести Методичні рекомендації до відома обласних, Київської міської державних адміністрацій.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника міністра Хобзея П. К.

Міністр                Л. М. Гриневич

Додаток
до наказу МОН
від 23.03.2018 року № 283

Методичні рекомендації щодо організації
освітнього простору Нової української школи

Особливістю Нової української школи є, поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З Цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання. У Новій українській школі зростає частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивації її до навчання. Освітній простір Нової української школи не обмежується питаннями ергономіки. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:

·         осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;

·         змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/фліп-чарти/стенди тощо;

·         осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор;

·         осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;

·         куточок живої природи;

·         осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м'яким покриттям;

·         дитяча класна бібліотечка;

·         осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп'ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.

Враховуючи такі особливості освітнього середовища Нової української школи, рекомендуємо використовувати обладнання загального призначення (шкільні меблі), що виготовлене відповідно до чинних в Україні стандартів та відповідає таким вимогам:

 

Вимога

Рекомендація

ергономічність

·         наявність у кожному класі комплектів меблів для учнів (парта/стіл + стілець) не менше двох ростових груп (жовте, червоне, зелене марковання)

·         наявність підставок для приладдя на стільниці;

·         заокруглені кути стільниць, спинок та сидінь

безпечність

·         зроблено з матеріалів, що дозволені чинним санітарним законодавством для використання у закладах освіти;

·         виріб відповідає санітарно-гігієнічним вимогам;

·         відсутність гострих кутів, сторонніх запахів;

·         матова поверхня стільниці;

·         стійкість конструкції;

·         наявність пристроїв для запобігання пошкодженню та забрудненню підлоги

форма та розміри

·         стільниця у формі трапеції, трикутника або іншій, що забезпечить швидку трансформацію для групової роботи;

·         столи і парти мають бути одномісними;

·         стільниця повинна мати виріз з боку, ближнього до учня;

·         відповідність розміру ростовій групі;

·         можливість компактно штабелювати меблі

міцність

·         гарантійний термін не менше 24 місяців;

·         вандалостійкість;

·         стійкість до миючих та дезінфекційних засобів, дозволених для використання

вага

·         не більше 4 кг для стільця та 10 кг – для стола або парти

колір

·         неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, голубого, бежевого кольорів

естетичність

·         привабливий вигляд

·         сучасний дизайн;

·         відповідність стилю загального облаштування приміщення


Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і мати місце для зберігання особистих речей.

 

Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти                              Ю. Г. Кононенко

 

    https://www.facebook.com/groups/128176517826182